کار نکردن نسخه وب ایزابل

partshabake
آخرین بروز رسانی: 15 مهر 1403
بدون دیدگاه
5 دقیقه زمان مطالعه
کار نکردن نسخه وب ایزابل

کار نکردن نسخه وب ایزابل

ایزابل چیست؟

ایزابل یک نرم افزار تلفنی رایگان و اپن سورس هست که هسته تلفنی آن Asterisk می باشد. ایزابل با فراهم کردن یک محیط کاربری بسیار راحت و ساده باعث شده حتی افرادی که دانش کمی از VOIP و شبکه دارند به راحتی بتوانند یک مرکز تماس حرفه ای برای سازمان یا شرکت خود راه اندازی کنند.

باز نکردن نسخه وب ایزابل

راه حل های زیاد و پیچیده ای در وب فارسی منتشر شده اما با توجه به تجربه پارت شبکه،بیشتر این مشکل به دلیل فعال شدن فایروال و سرویس fail2ban هست.در صورتی که ایزابل را روی cenos نصب کردید از دستورات زیر استفاده کنید.

service fail2ban stop

service iptables stop

iptables -F

وقتی دسترسی وب ایزابل قطع میشه شما نمیتونید ssh هم بزنید.این دستورات رو باید از کنسول ایزابل روی سروری که نصب کردید اجرا کنید.مثلا اگر ایزابل را روی esxi نصب کردید باید از طرق esxi وارد ماشین مجازی ایزابل بشید و اجرا کنید یا اگر ایزابل رو روی vmware نصب کردید باید از طریق vmware باید وارد vm مربوط به ایزابل بشید و این دستورات رو اجرا کنید.

علت باز نکردن ایزابل

باز نشدن وب ایزابل یا قبول نکردن پسورد در هنگام لاگبن یه دلیل دیگه غیر از فعال شدن فایروال هم میتونه داشته باشه.وقتی هارد ایزابل شما پر میشه معمولا این مشکل پیش میاد.توی این شرایط باید از مسیر زیر فایل رکورد صدا های ظبط شده ایزابل رو پاک کنید.

/var/spool/asterisk/monitor/

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.